تبلیغات
ღ♥ღ SAHIFEYE NOOR ღ♥ღ

ღ♥ღ SAHIFEYE NOOR ღ♥ღ
ღ♥ღ عرض ادب و ارادت " حضورتان مغتنم " ღ♥ღ  
لینک دوستان صحیفه ی نور
خداوندا : من خالیِ خالی ام از تو یعنی پُرِ پُر هستم از غیر تو...! خدایا ببخش مرا که سر درگمی من ازسرگرمی به غیر تو بود خدایا دیگران رابا تو آرام می کنم! ولی خودم رابا چه آرام کنم!؟ / زعفرانی



روی تصویر زیر کلیک کنید


          





طبقه بندی: دانلود پاورپوینت های آموزشی عربی پیام و قران،
[ دوشنبه 25 آبان 1394 ] [ 13:24 ] [ لیلی زعفـــــرانی ( سرگروه عربی ملایر ) ]






1) تالیف درس جدید بوده و با درس فعلی متفاوت باشد

2) درس تالیف شده ترکیب درس فعلی را داشته باشد
مثلا : (فعالیت کلاسی ، تصاویر ، خودت را امتحان کن ،
بیشتر بدانیم و ....)

3) ارسال به صورت فایل ورد و پی دی اف

4) ارسال آثار تا تاریخ  20 فروردین ماه 95

5) انتخاب 7 اثر برگزیده به همراه جایزه و تقدیرنامه

6) حداکثر 7 صفحه A4

7) فونت   B Nazanin

اطلاعات بیشتر در مورد آموزش موقعیت محور در وبلاگ پایگاه
قسمت فایل های وسط روش های
یاددهی یادگیری دو فایل قرار داده شده است .



پایگاه کیفیت بخشی درس دینی و قرآن استان سمنان



طبقه بندی: فراخوان های درسی عربی دینی قرآن،
[ یکشنبه 24 آبان 1394 ] [ 08:27 ] [ لیلی زعفـــــرانی ( سرگروه عربی ملایر ) ]

نمونه سوال درس اول عربی هفتم







طبقه بندی: دانلود نمونه سوال درسی ،
[ سه شنبه 19 آبان 1394 ] [ 22:27 ] [ لیلی زعفـــــرانی ( سرگروه عربی ملایر ) ]
[ یکشنبه 17 آبان 1394 ] [ 08:00 ] [ لیلی زعفـــــرانی ( سرگروه عربی ملایر ) ]










با سلام
همکاران بزرگوار : جهت تدریس فعل امر در درس سوم توجه به هدف اصلی و زیرساختی کتاب که همان "رویکرد بومی سازی و تعامل با ادبیات فارسی "
می باشد و نیز جمله معروف استاد عباچی که مهمترین رویکرد کتب جدیدالتالیف نیز بر پایه همین اصل تالیف شده
" هدف ساخت نیست بلکه شناخت است "
برای تدریس فعل امر ضروری به نظر می آید .

دوستان توجه داشته باشند :
1) ما در تدریس فعل امر به هیچ وجه از دانش آموزان ساخت فعل امر را نمی خواهیم بلکه همین که فعل امر را در چند گزینه تشخیص بدهد هدف محقق شده و برای همان جلسه تدریس کافیست .

2) همکاران بزرگوارم به هیچ وجه نگران عدم یادگیری فراگیر نباشند زیرا یادگیری و تثبیت آموخته ها بر اساس رویکرد جدید روندی تدریجی خواهد داشت و با تکرار و تمرین در درس های آینده قطعا محقق خواهد شد .

3) بهترین نوع تدریس برای فعل امر و سایر مباحث کتاب همان روش اکتشافی مورد نظر و پیشنهادی مولفین محترم است .

4) برای آشنایی بیشتر چشم دانش آموز بافعل امر بنا به پیشنهاد جناب آقای عباسی عضو محترم پایگاه کیفیت بخشی عربی بهتر است در ادامه واژه نامه ( المعجم) درس که یا با اسلاید یا با نوشتن روی تخته آموزش می دهیم چند نوع قعل امر با ترجمه را نیز اضافه کنیم تا دانش آموز در همان ابتدا درس و در قالب واژه گان با ترجمه و ساخت ظاهری فعل امر آشنا شود .

5) در این راستا بهره بردن از ادبیات پارسی نیز کمک شایانی خواهد بود . مثلا استفاده از تک بیت یا اشعاری که در آن فعل امر وجود داشته باشد .  مانند :
 برخیز و مخور غم جهان گذران
خوش باش و دمی به شادمانی گذران   ( خیام )

6) برای تقریب ذهنی فراگیر با فعل امر : دادن یک قلم به دانش آموز و با تغییر لحن به او می گوییم : بنویس
به یکی از دانش آموزان با اشاره حرکت دست میگوییم : از کلاس خارج شو
با گذاشتن دست کنار گوش به آنها میگوییم : گوش کن
در این گونه موارد ( استفاده از قرائن و شواهد ) دانش آموز به خوبی درخواهد یافت که منظور از این حرکات تاکید بر نوعی فعل است که امر ( درخواست و طلب انجام کاری ) نامیده می شود .

7) سپس با نوشتن چند فعل مضارع با ترجمه و سپس امر شده آنها با ترجمه
( درست مانند روش پیشنهادی کتاب ) دانش آموز را به اکتشاف و مقایسه در تغییرات حاصله در ظاهر افعال سوق می دهیم .
مانند : تَجْلِسُْ = می نشینی   /    اِجْلِسْ = بنشین        
  تَجْلِسونَ =  می نشینید    / اِجْلِسوا

8) در این مرحله چند فعل مضارع روی تخته مینویسیم ، امر شده آنرا هم می نویسیم و از دانش آموزان می خواهیم ترجمه امر آن را بگویند مانند :
تَذْهَبینَ = می روی   اِذْهَبی = ........   
 تَذْهَبانِ = می روید    اِذْهَبا = ........

9) در این هنگام از تدریس هر میزان یادگیری برای فعل امر اتفاق افتاده باشد کفایت می کند و اگر احتمالا یادگیری هنوز تثبیت نشده است اصلا نگران نباشید زیرا در درس های بعد بر اثر تکرار و تمرین این اتفاق خوب قطعا خواهد افتاد .



چنانچه دانش آموز پرسید :
چرا حرکت ها در افعال امر مختلف فرق میکند و از کجا باید این حرکت ها را تشخیص دهیم ؟
پاسخ ما این خواهد بود : دختر یا پسر گلم ، همانطور که شما با دیدن تابلو های راهنمایی و رانندگی موظف به اجرای آن هستید بدون اینکه بپرسید چرا ؟
قوانین زبان عربی هم لازم الجراست و ما کاری به اینکه چرا این اتفاق افتاده نداریم . در آینده این دلائل را بهتر و کاملتر خواهیم آموخت .
یا مثلا : در فارسی کلمه هایی هست که حرکت های ابتدا آنها متفاوت است آیا تاکنون پرسیدید چرا ؟
مثل : بُخور ، نَخند ، بِنشین

امید که راه های ارائه شده توسط بنده حقیر راه گشای تدریس همکارانی باشد که ظرف چند روز اخیردرخواست نمونه تدریس فعل امر داشتند

 بی صبرانه مشتاق ارائه روش های ابتکاری شما همکاران و اساتید خود هستم .

فایل جمع بندی گفتمان گروه دبیران عربی ایران (واتساپ ) هم راهنمای خوبی برای تدریس فعل امر است






[ دوشنبه 11 آبان 1394 ] [ 10:24 ] [ لیلی زعفـــــرانی ( سرگروه عربی ملایر ) ]









با سلام
همکاران بزرگوار گروه عربی استان همدان ، شهرستان ملایر
عنایت بفرمایید : تحلیل و نقد و بررسی کتاب عربی نهم
از طرف پایگاه کیفیت بخشی مستقر در استان فارس
به عهده استان همدان گذاشته شده است .
بر این اساس
نقد و بررسی ریزبینانه درس دوم ( اِشاراتُ الْمُرور )
کتاب عربی پایه نهم نیز سهم شهرستان ملایر است
لذا از عزیزان همیشه فعال گروه عربی ملایر تقاضا داریم
 چون همیشه مساعدت فرموده
و آثار خود را بر مبنای فرم ذیل و در قالب ورد و پی دی اف
تا 25 آبان ماه به گروه عربی ملایر

و یا ایمیل بنده با آدرس

zaferani7531@yahoo.com
 ارسال فرمایند



شماره درس : 2

             عنوان درس :  اشارات المرور      
عربی پایه : نهم
استان : همدان
شهرستان : ملایر
نام و نام خانوادگی تهیه کننده : ........
کد پرسنلی : ........
                                   
           

اجزای درس

اشکالات و نواقص

پیشنهادات اصلاحی

واژگان

 

 

متن درس

 

 

آموزش تصویری قواعد

 

 

بدانیم وفن ترجمه

 

 

آموزش ساختار دروس

 

 

تمارین

 

 

کنزالحکمه

 

 

فعالیت ها و پژوهش ها

 



چنانچه مطلب یا عناوینی اضافه بر فرم پیشنهادی پایگاه 
در نظر دارید ، به فرم مربوطه ضمیمه بفرمایید .
با تشکر : زعفـــــــــــــــرانی






طبقه بندی: فراخوان های درسی عربی دینی قرآن،
[ سه شنبه 5 آبان 1394 ] [ 23:48 ] [ لیلی زعفـــــرانی ( سرگروه عربی ملایر ) ]
[ سه شنبه 5 آبان 1394 ] [ 08:00 ] [ لیلی زعفـــــرانی ( سرگروه عربی ملایر ) ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره صحیفه ی نور

" بسم الله الرحمن الرحیم "

"وَ إِن یَكَادُ الَّذِینَ كَفَرُوا لَیُزْلِقُونَكَ

بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَیَقُولُونَ

إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِینَ"

سلام
از دیار ابو علی سینا و باباطاهرم ، پیشه ام اتصال میدهد مرا به قلبهایی که هر صبح سلامشان ، سلامت روح و جانم را ارمغان است ...

عرض ادب و ارادت دارم حضور تمامی دوستان ، همکاران ، دانش آموزان و کلیه کاربرانی که با انتخاب این وبلاگ بر حقیر منت نهادند . سابقه آموزشی بنده 26 سال و تدریس عربی و معارف در مقطع دبیرستان (دوره اول) مدارس تیزهوشان است .
وبلاگ حاضر گامی است هر چند کوچک در جهت اشاعه فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی و نیز تبادل سریع اطلاعات . در این وبلاگ قصد دارم آنچه را که از شما یاد میگیرم به نمایش بگذارم . موفقیت من حاصل فضل الهی و راهنمایی شما سروران خواهد بود . با افتخار منتظر نظرات سازنده شما هستم .

اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَ و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم


لازم به ذکر است بنده به جز وبلاگ آموزشی جاضر

و نیز وبلاگ غیر فعال با آدرس zaferani52.blogfa.com

هیچ وبلاگ دیگری با هیچ تشابه اسمی ندارم .

ایمیل بنده جهت ارتباط همکاران و دانش آموزان :

zaferani7531@yahoo.com
آخرین مطالب صحیفه ی نور
لیست آخرین مطالب
موضوعات صحیفه ی نور
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

دانلود آهنگ جدید


http://blog.bazarmajazi.com/codha/java/zibasazi.png

document.write('
');

Backgrounds
Random Backgrounds

کد هدایت به بالا

خطاطی نستعلیق آنلاین


کد متحرک سازی عنوان وب